Charles Crook, és un professor l'Escola d'Eduació de la Universitat de Nottingham. Va escriure un llibre titulat Ordenadores y aprendizaje colaborativo, en el qual adoptava una visió innovadora, i deia que les noves tecnologies podien reforçar l'experiència social de l'aprenentatge i l'ensenyament, enlloc d'eliminar-la.
En aquest llibre va presentar 4 metàfores, a través de les quals s'explica com la tecnologia ens pot ensenyar o com ens pot ajudar a aprendre en funció del paper que ha de jugar l'ordinador. Aquestes metàfores són:
- La metàfora tutorial: l'ordinador com a tutor: L'ordinador tutoritza el procés d'aprenentatge realitzat per l'estudiant. És a dir, l'ordinador fa la tasca de mestre.
- La metàfora de la construcció: l'ordinador com a alumne: En aquest cas l'alumne és el qui ensenya a l'ordinador, és a dir, és el qui li diu el que ha de fer.
- La metàfora del laboratori: l'ordinador com a simulador: Els simuladors són una evolució dels sistemes tutorials. Permeten l'aprenentatge per descoberta, en el qual l'usuari pot manipualar diversos paràmetres però no afegir-ne.
- La metàfora de la caixa d'eines: l'ordinador com a eina: Aquest és l'us habitual a la nostra vida quotidiana i a l'escola. Les situacions d'aprenentatge, les activitats que es presenten als infants, haurien d'estar relacionades amb la seva experiència i les seves preocupacions.
Si voleu més informació sobre la conceptualització de l'aprenentatge de Charles Crook podeu clicar aquí, que és d'on he tret la informació, i d'aquesta altra pàgina web podeu trobar més informació sobre les 4 metàfores.
A continuació us presentaré el treball que ens han fet fer a classe. Consistia en buscar diferents exemples de cada una de les 4 metàfores. Tots els exemples els he extret de edu365.cat.
Moltes gràcies!
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada