dilluns, 28 d’octubre del 2013

Anàlisi d'un blog educatiu

Benvinguts una altra vegada!

A la classe de GTIC estem treballant els diferents tipus de blogs que existeixen, sobretot els relacionats amb l’educació. Per això, avui analitzaré un blog educatiu. El blog que analitzaré és el següent: http://blocs.xtec.cat/infantslacucafera/. Aquest blog, és dedicat a nens de cicle inicial, és a dir, de 0 a 6 anys, però que tot el que s’explica va dirigit als pares i a altres persones que vulguin saber les activitats que es fan en aquesta escola.

Està estructurat de manera que a l'encapçalament hi podem trobar el títol del blog, tot seguit, hi trobem les etiquetes que organitzen aquest blog, que estan dividides per les diferents classes, i finalment, trobem les entrades que han fet les mestres d’aquests nens. Les entrades, estan estructurades de manera que tenen un títol, la data en què es va publicar i el text explicant el que es va fer en aquella activitat, aquestes entrades estan acompanyades de fotografies i vídeos. A més a més, a sota de cada entrada podem veure que hi ha un barra on et dóna l’opció de deixar un comentari, et posa de quina categoria és, i hi ha un enllaç RSS i un de trackback.

Al costat dret, a part d’haver-hi un rellotge i un calendari, també hi ha un llistat d’arxius que està dividit en subapartats que són tots els mesos que han fet entrades en el blog. Més avall, trobem els enllaços dels comentaris més recents que s’ha fet en el blog, i finalment, un bogroll.

En aquest cas, ens trobem davant d’un blog de centre, és a dir, una revista digital, ja que integra entrades informatives, d’opinió, de creació i testimonis gràfics d’activitats realitzades dins i fora de l’escola.


Finalment, quan entrem a les diferents etiquetes, és a dir, als diferents blogs de cada classe, se’ns presenta la classe de nens i nenes i a les seves professores, a vegades va acompanyat d’una foto, però sempre va amb una petita presentació de la classe, donant així la benvinguda al blog i al curs.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada